Stora hundar!

Igår när matte och jag var på kvällspromenad mötte vi en lurvig vovve, han var större än mig fast han bara var 6 månader. Han var väldigt ivrig och ville hälsa på mig, Jag blev då lite rädd och skällde mot honom och gick bakom matte. Sen när han gick iväg blev jag mycket tuffare och började skälla som bara den och visade minsann att jag var inte rädd för honom! Matte försökte lugna ner mig men jag småskällde även när han hade försvunnit. Jag är lite skällig när jag ser andra hundar, skäller och vill tala om att jag finns där ;-). Endel skäller tillbaka men endel bryr sig inte om mig alls.

På tisdag nästa vecka ska jag träffa mattes kompis Christina och hennes vovve Zimba, det är också en cavalier king charles spaniel 🙂 Det ska bli kul! Matte ska ta med kameran så ni ska få se bilder sen. Det är första gången jag träffar Zimba då 🙂

3 kommentarer »

  1. Det är ju lite läskigt ibland att möta dom som är större än en själv även om ålern nästan är densamma. Då måste man ju tala om att även vi småhundar finns. Vi väntar med spänning på bilderna.
    Nospussar från Cavvetjejerna

  2. Sigge Said:

    Jag skäller aldrig på nån.
    Jo den där otrevliga labradoren som inte tål nån annan hund utan vill slåss med alla. Men bara när han skäller ut mej.
    Annars kommer jag överns med alla stora som små.

  3. The Devil Said:

    Skoj att få träffa en vovve till hihi kanske vill du träffa Milou också nåndag?? hon är jättesnäll o bryr sig inte ens om andra hundar när vi är ute och går,,,nästan så hon är rädd istället. trots att hon inte ä rnån valp längre*S*

    kramar


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Lämna en kommentar